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4ª edição do melhor RPG do mundo.

  • Criador do tópico Criador do tópico RPGISTA
  • Data de Criação Data de Criação
Será um usuário banido, provavelmente, para o bem de todos os outros usuários do Fórum, e aí tu vai poder berrar aos quatro ventos o quanto o "sistema" te "oprime". :joy:

E aproveitando: 4th FTW! :issoaih:

Outrora eu havia clamado pelo banimento. Não o recebi, infelizmente.
 
Vai depender do preço, claro, ainda mais sendo em dólar.

Mas não sei se o serviço será lá tudo isso para justificar uma assinatura. Acho que vai dar pra passar muito bem sem ele.
 
Pra quem nunca assinou as revistas Dungeon e Dragon, e tem seu grupo de RPG na área, realmente não sei se os conteúdos extras dos livros é suficientemente interessante.
Mas a galera que sempre esteve acostumada a ler e usar as revistas, acho que vai valer a pena sim, é que nem assinar uma revista virtual ao inves de de papel.
Apesar que ler no PC é um porre.
Pra que não tem "grupo" de RPG como eu, a oportunidade de jogar com os antigos companheiros pela internet é interessante, apesar que existem alternativas "de grátis".
Só esperando pra ver pra saber mesmo.
 
Sinto muito Armitage, use seus pulos pra outra coisa: eles vão ficar só com FR e Eberron mesmo... mas se comunidades de players como DarkSun Brasil aparecer por aí eu não reclamo, a qualidade desses produtos normalmente é boa.
 
Pelo que eu vi das mudanças, acho que a 4ª edição vai vir muito bem a calhar. Vão manter o que a terceira edição trouxe de bom em relação à segunda, mas corrigir algumas falhas.
Algumas coisas que eu adorei saber:

- a raça de um personagem vai fazer diferença não só nos primeiros níveis;
- as classes básicas vão ser mais customizáveis e versáteis (esse eu acho o maior defeito da edição atual);
- como conseqüência inevitável do item anterior, as CdP vão ser revistas e provavelmente tenderão a deixar de ser formas apenas de melhorar os personagens;
- itens mágicos devem ter sua utilização diminuída no jogo;
- e os itens mágicos não custam mais XP pra serem feitos (essa regra eu sempre achei esdrúxula);
- as armas aparentemente serão mais diferentes entre si, em termos de jogo. Eu gostaria que voltasse, pelo menos como opcional, a velocidade da arma, que tinha na 2ª ed.
 
Eu entendi que a velocidade não deve voltar, mas até onde eu lido do texto (até a metade mais ou menos), alguns argumentos não fazem sentido, ou só fazem sentido dentro da argumentação dele. De qualquer forma, não é uma coisa que faça imensa diferença no jogo.
 
a 4ª edição do D&D não é apenas uma oportunidade para a Wizards ganhar dinheiro, mas todas as outras empresas com produtos ligadop ao D&D-D20, pois elas podem lançar mais livros com as regras atualizadas, atualizando seu cenário etc. Ou seja, preparam-se para uma nova edição de Tormenta.... :puke: :eek:


A merda é: poxa, justo agora que eu estava afim do Cona RPG (d20)... que m***

:raiva::raiva::raiva::raiva::raiva:
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Ou seja, preparam-se para uma nova edição de Tormenta.... :puke: :eek:

Acho que o SdA d20 também vai receber uma atualização :yep:

A merda é: poxa, justo agora que eu estava afim do Cona RPG (d20)... que m***

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O Conan RPG é independente do D&D. Ah, e a Jambô tem os direitos de lançamento do livro na gaveta hehehe

Uma coisa que eu gostaria que acontecesse na 4E é que a raça evoluísse automaticamente, sem precisar pegar níveis nela. Seria como o feat a cada 3 níveis ou o +1 em uma habilidade a cada 4.

Agora, que aula de game design, hein? Um monte de gente critica o D&D pelos motivos mais variados (e geralmente movidos por recalque). Eles perceberam defeitos bem maiores que nunca ninguém percebeu (como a questão das raças só importarem nos níveis mais baixos) e voilá, arrumam!

É por isso que eu sempre vou repetir: D&D CHUTA BUNDAS!
 
Última edição:
Agora, que aula de game design, hein? Um monte de gente critica o D&D pelos motivos mais variados (e geralmente movidos por recalque). Eles perceberam defeitos bem maiores que nunca ninguém percebeu (como a questão das raças só importarem nos níveis mais baixos) e voilá, arrumam!

Pois é, isso aí, concordo. Não acho que dê pra criticar uma empresa de querer ganhar dinheiro, é contraditório. Desde que o produto seja pertinente e de qualidade, como parece que vai ser, tudo certo. Além do mais, como disseram, se não gostar, nada impede de continuar com alguma edição anterior, ou mesmo de ignorar o que você não gostou da nova e manter o que adora da anterior (de preferência com cuidado pra não quebrar o equilíbrio da mecânica do jogo).


Uma coisa que eu gostaria que acontecesse na 4E é que a raça evoluísse automaticamente, sem precisar pegar níveis nela. Seria como o feat a cada 3 níveis ou o +1 em uma habilidade a cada 4.

Isso de pegar nível de uma raça eu também não gosto, inclusive porque é o tipo de coisa que só faria lógica dentro da mecânica do jogo, mas não seria exatamente verossímil.
 
Sinto muito Armitage, use seus pulos pra outra coisa: eles vão ficar só com FR e Eberron mesmo...
Que pena.

mas se comunidades de players como DarkSun Brasil aparecer por aí eu não reclamo, a qualidade desses produtos normalmente é boa.
Tava dando uma olhada nessa DS Brasil. Interessante. :think:
 
Uma coisa que eu estava pensando aqui e, de alguma forma justificaria esse lançamento um tanto apressado: OGL. Eles podem estar pensando em acabar com o OGL na 4a. Edição e por isso adiantaram a danada bastante.
 
Eles já disseram que a OGL vai continuar, então não deve ser isso. Eles devem é ter decidido aproveitar a popularidade do jogo e mostrar alguma coisa enquanto todo mundo ainda olhava na direção deles... O que não é ruim, já que nos primeiros previews já deu para ver que eles começaram a seguir o caminho certo.
E realmente nunca fez sentido todas as raças evoluirem da mesma maneira. Mas a forma de evolução (escolhe a classe, se necessário; copia tudo da tabela; aumenta os valores das perícias; escolhe talentos) era toda bem ruinzinha.
 
Tem uma diferença sutil entre "OGL continuar" e "OGL continuar, atualizado com as regras da 4a Edição", até mesmo porque eles não podem voltar atrás e desfazer o OGL da 3.5, por exemplo.

Enfim, muita especulação ainda.

Mas gostei de não precisar confirmar crítico :g:
 
Não creio que o conceito de OGL vá mudar. Foi o grande trunfo da Wizards em toda a sua história, IMO.

Fiquei curioso com a idéia de pontos de luz em meio à escuridão. Quero ver o quanto isso irá afetar os cenários em si. Desde o início dos rumores da 4E eu senti um cheiro fortíssimo de Michael Moorcock nela. Essa concepção só o fez aumentar.

Que bom.

NEWSFLASH

We want to know the core classes and races for 4e. "Nope, we want you to sign up for D&D Insider." - Chris Thomassan

Saga is a significant "preview" of 4th Edition.

Will monsters still have types and subtypes similar to what they are now? Very different. Monsters fill key "roles" in encounters. All the stuff Mike was talking about on the Wizards website, that's all 4E. Mike's on the design team.

Is 30 levels just 30 thinner slices of the same loaf, or is it the original 20 slice loaf plus another half a loaf? 1-10 Heroic, 11 - 20 Paragon, 21 - 30 Epic. Here's a great quote from Chris, "A lot of things are going to be changing, and we're going to put most of it in previews on D&D Insider, but I can assure you the Beholder will still only have 9 eyes."

Team has been working on 4th Edition for over two years. Bill Slaviseck. Leads: Rob Heinsoo, Andy Collins, and James Wyatt. Bill, Andy, Mike Mearls, and Rich Baker were the ones in the front of the room for this. Playtesting in campaigns at WotC (ie, Dave Noonan’s game) for the past several months.

Resource Management: All classes have defined roles – a fighter is never penalized for being a “tank”, a “healer” is never penalized for curing, a mage is never penalized for “magic missiling”

All characters have at will, per encounter, and per day uses they will have to keep track of.
No more mages pulling out crossbows. You will never be penalized for doing what you do best – your clearly defined roles.

Encounters will be built differently in 4th edition. There will be much more “situation” and complexity in the environment, swinging bridges, gouts of lava, etc. An encounter is like a scene of a play – could be talking to a town guard, could be defending a town gate, could be traversing the mountainside to enter the shrine of Asmodeus.

There will be many more monsters for PC’s to fight. It’s more fun that way. There are very few encounters that are built to be all the PC’s against one big powerful bad guy. There will be more mechanics built to leverage the monsters and THEY’RE fundadmental roles. An ettin will be talking to itself throughout the encounter. This is the “monster’s job on the battlefield” this is how he reacts.

The fog of war is much more interesting because when you approach an orc, he isn’t a set of specific stats. He has a very specific role, and you won’t know what it is until he unleashes it on the battlefield.

Increase of magic across the board in all aspects of the game.

Monster Manual is a 288 pagebook, with over 300 monsters. New format for stat blocks, simpler and easier to use

Cooperative storytelling. The D&D world is points of light in a big dark world, sword and sorcery (medieval fantasy). Lots of blank spaces on the map.

Greyhawk will not be default setting in core. We want to leverage the assets of the assumed parts of a D&D world – Mordenkainen, Bigby, Vecna, Llolth, Tiamat, Asmodeus, etc. However, we also want to call upon the great mythology that is more commonly known such as Thor, etc.

More options, not restrictions. Everyone will be a constructive, useful member of the party, no accidental lame characters.

Vancian magic system – there’s an element of that we held on to, but it’s a much smaller fraction of their overall power. A wizard will never completely run out of spells. They can run out of their “mordenkainen’s sword, however”.

D20 gaming system – this is still a d20 game and game system. We got rid of the parts that didn’t help it out, but most of the things that work continue to be used.

Skill system – familiar but truncated. Getting rid of tailor, rope use, etc. Focus on the skills that are really useful in an encounter. Saga edition is a significant stride forward and should be considered a preview. Same for profression, etc. We want characters making acrobatics, bluff, jump, etc. No characters will be stuck at 10th level saying “oh I never invested in that.” Hide/Move Silent are brought together. Now an important part of your character, and here’s how to apply it to an encounter. It’s rarely a check and done, it’s now, I make a check, and they react to it. What happens now.

Primarily focused on physical products (PH, MM, DMG).

Living Greyhawk – will be coming to a triumphant close next year, and they will be starting fresh with a new batch of characters and players. This will be discussed tonight or tomorrow

4 parts of 4E: Physical Products, Community, Organized Play – conventions, tournaments, etc. Working much closer with R&D to integrate. Chris Tulac(?) part of the playtesting, in from the ground up. Digital Offerings. Think of this like the second DVD with “extras”.

Character Building: Less feat trees, easier for characters to swap out abilities much easier and try different things out. Each level from 1 – 30 each character will have interesting character development options to choose.

Personalizing and specializing your character is amped up, it’s one of the most powerful things about 4th edition. If you’re a barbarian, you’re not a frenzied berserker. If you’re a barbarian, you’re a barbarian for your entire career. The frenzied berserker and bear warrior will be at the very end.

Multiclassing – lots of compelling and interesting choices. A fighter who dabbles in wizard or dabbles in cleric is something compelling, Andy’s brother is playing a rogue wizard and he’s said in the conversion this is the character I wanted to play all along. The choices and powers are good powers on both sides. Backstab, throw chromatic orb across the room, then teleport across the room. There is no more “crappy fighter” attached to a “crappy wizard”.

XP not getting rid, and for those not comfortable with eyeballing it will have a clear time as to when to advance. Much easier for the DM. I’ll build a level 8 encounter, totaling 8000 xp, this one, plus this one = 8000 done. No tables. Monsters have a level, just like characters. “A group vs. a “group” of 5th level is about the same as an EL5 encounter today.

4 player groups as the baseline? They are aiming for right around 5. Encounters are more modular, and now that there are a bunch, it’s a lot easier to scale it. Most data is 4-6 players are 80% or more of the gaming groups out there.

Iron Heroes vs. 4th Edition – Mike: Yes, there are some similiarities, ie, putting more emphasis on the class vs. the items for characters.


D&D Insider – DRM, Downloadable vs. view online. We are still investigating, digital issues will be usable without being connected. Books – You will need to be logged in to use them. Still working out how to make this work for you and for us.

Will the Wizard and Sorcerer merge? No. How many core classes? More than 3 less than 15, see the “pre-releases” at Wizards.com.

“We had an expression from earlier discussions, the ranger kills the scout and takes his stuff…sorry Scout, you’re not going to make it. But now the Ranger’s going to be cooler because he’s taking all your stuff.”

Do you know why the sorcerer’s in the game (3.5)? 1/3 of the PH was supporting only one class, hence the sorcerer came about.

Monstrous races? Can you still make kobold barbarians? We’re not going to put limitations on the way we build monsters to make them work right. We know there are monsters that will become player character races. For example, it will be obvious how to play a goblin PC right out of the monster manual and PH.

Will the D&D Insider authors be considered “canon”? Yes, it is our intention to treat this material as integral to the game and to the campaign worlds.

Will alignment be a factor in the new edition? It’s not going to be what it is now. Alignment is part of the story, part of the character. It is a useful shorthand, but too many books and too many players mistake it for limitation. We want to treat alignment as something bigger than that. We won’t get rid of it, but we don’t want it to be a replacement for character and personality.

Platform compatability? Starting with PC, because there are more.

When can we start to play? Module comes out in April, with Quick Start rules. You could start that early. All the great content in Dragon and Dungeon magazines will be 4e, and will be relevant to 4e. We can start playing a month early.

Magical Item Creation – they will no longer use Magic Item XP. XP are NOT a resource to be spent.

FR will be the first campaign setting they support for 4e. They will get around to all of them, much of it will be available early on D&D Insider.

Every adventure we put in Dungeon magazine will be portable to the Digital Gametable.

Magic Item Creation. We tried to fool ourselves into the fact that there was a hard pricing, but we started recognizing that with MIC, that we should look at them more wholistically. There will not be magic item creation rules for DM’s as we realize that as professional game designers we don’t even get it right every time. We’re going to give you lots and lots of examples and suggest that you build it, test it, etc. Will it be easier for a wizard to create magic items?

Yes, characters can still build magic items, it will be a way for characters to acquire things, but it will be more flexible and easier. There will be a preview article on this in two weeks on D&D Insider. Three releases a week (this one will be on Wed).

Design philosophies on races. There is a tiefling on the player’s handbook. There may also be a changeling (from Eberron). Design philosophies of races. Mike did all the talking, where there will be a very REAL ACTIVE difference within the races that will really make a difference between the Dwarf Fighter and an Elven Fighter.

Will we be doing ECL? That’s a good example of something applied to the game to help make somethings work easier. We don’t want to recreate this. We’re not going to give you rules to play a blink dog fighter… There will be many more choices, however, and we want to make sure they are all playable right out of the gate. If say, for instance, we put a tiefling in the PH, we would certainly want to make it playable right out of the gate. So, for example, we might have had to make a lot of the other races a little bit cooler to keep the balance straight between the races.

Grazzt will be in the Demonomicon on D&D Insider in October.

AOO - It won't be the same thing, but the concepts are all there. Please note that things ARE still in development. Nothing's finalized yet.
 
Última edição:
Eles querem é ganhar uma grana fácil com essa 4ª edição vagabunda. Sob pena de ser tachado de obtuso, digo aqui que essa 4ª edição é tão desnecessária quanto a 3.5. Parece-me mais uma ed. "3.95" do que uma 4ª edição legítima.

É claro que quem decide o que é "legítimo" são eles, e o que eu ou qualquer um do fórum falar aqui não muda nada. uau. Então, o que estou dizendo aqui? :jornal:
 

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